Jaffa


"Why so serious. Are you russian"? Tervitab mind juveelimüüja. Ja tal on peaaegu õigus.. Mitte, et ma peaaegu venelane oleks nagu ma talle vastasin. Vaid, et põhjus tõsine olla siin linnas puudub. Jaffa vibe on tshill ja tekitab hea tunde. Rahulik. Aga rahu on teistsugune kui surnumere ääres. Suured hotellid, üksikud kallid minimarketid, kohvikute puudumine teevad Surnumereäärse üsna surnud tundega paigaks. Kõrbemäed, mis ümberringi loovad küll ilu aga võimendavad seda surma tunnet. Siin Jaffas on rahu suunatud elule. Ma ei tea miks - aga siin on hea olla...


Iisraeli kirjaniku Edgar Kereti lühijuttude raamatut lugedes jõudsin jutuni Juuksurite Kuningas. Üks segane lugu mille sisust ma suuremat aru ei saanud. Aga rääkis poisist, kellel olid ilusad juuksed ja kes läks juuksurisse. Selge - saadud selge märk, et nüüd on aeg...

"You have beautiful hair" ütleb juuksur enne kui neid lõikama asub. "You are like viking". Ajame veel juttu. Juuksur teab, et Eestis on hea valitsus ja kõik asjad saab tehtud ruttu. Noogutan kaasa. Räägin kuidas ma kodust pere eest põgenesin ja et ma ei ole abielus. Ka juuksur ei ole abielus ja tal on laps. Võibolla mu küsimus, miks ta abielus ei ole - tundub kohatu, aga vastus on seda ausam: Tegelikult talle meeldivad mehed. Tõden, et ma ikka "naiste mees" ja jätkame lõikust. Veel lisaks paar komplimenti mu juuste kohta ja siiras üllatus kui oma vanuse ütlen...


Mulle meeldib Tel Aviv rohkem kui Jeruusalem. Siin ei ole kaabusi. Vaid mõnel üksikul on kulp. Ja juuksur julgeb end võhivõõra ees homoks tunnistada. Mulle meeldib vabadus rohkem, kui ihalus vanade majade järgi....

Ja ma mõtlen, et kui kõigile EKRE valijatele anda seljakott ja lasta neil paar kolm reisi maailmas teha ja maailma näha. Kas nende maailmavaade muutuks...?

Teema lõpetuseks ja päeva lõpetuseks tuli Queeni kontsert... Ei muidugi mitte päris - Freddy on ju surnud ja isegi siin Iisraelimaal ei ole ta veel üles tõusnud. Lihtsalt on Tel Avivi kunstimuuseumi ees Londoni päev. Ja esineb Queeni tribuutbänd.. Meeleolukas lõpp ilusale päevale.. 



Kunstimuuseum ise oli taas täis mingeid selliseid elemente, mille kunst mul kerge kummastuse tekitab.. või siis täielik arusaamatuse... 

No comments:

Post a Comment