Emajõgi - Ostrova

"Professoril on palju jõudu ja sügavad teadmised. Kuid ka väikestel inimestel on palju jõudu ja sügavad teadmised. Ole metsas väga ettevaatlik . Metsas on tähtsad asjad ja väikesed inimesed on kaa metsas. Et väikesed inimesed sulle liiga teha ei saaks, pead sa üles leidma selle, mida neil pole. Ainult siis õnnestub sul metsast turvaliselt läbi minna."Punk´n´roll - Ostrova - Shamaani laager -???

Tsitaat 1Q84 raamatu esimese osa lõpust. Ma ei tea, kes on need väikesed inimesed ja kas ja miks peab neid metsas kartma. Ma tean, kes on väikesed inimesed linnades ja ka palju põhjuseid nende kartmiseks...  Aga lähen, otsin ja uurin. Raamatu teine osa tuleb alles pärast reisi - ehk selleks ajaks on mul vastused käes.

Nagu kaks aastat tagasi Hispaania palverännak, algas seegi palve(?)rännak Tartust. Pungi festivalilt. Velijkie Luki andis hoo sisse ja nüüd ühe juulikuu pühapäeva keskpäeval seisan ma Emajõe ääres ja olen valmis jätkama siit jala. Esimeseks eesmärgiks jõuda reedeks Ostrova külla fstivalile ja järgmiseks teisipäevaks shamaanilaagrisse. Kuhu täpselt - ega ma ausat üeldes päris täpselt enam ei teagi.




Saab üle Emajõe küll. Pole siin vaja ei põit ega õlekõrt. Praam viskab ära.. "Kas on ikka teised jalanõud kaasas? Ühtedega küll Ähijärveni ei jõua" ähvardab paadimees. Ja teatab, et paari tunni pärast kohe siinsamas Koit Toome laulma hakkab ja lubab mulle seal ka hulgaliselt noori külaneidusid. Ma arvan, et kuna ma Koiduga samas majas elan - käin parem mõni teine päev naabrimehe juurest läbi ja lasen paar laulu laulda. Mis omaküla meest ikka siin kaugel mail kuulata. Ja se konterdipaik tuleb mulle üsna kiiresti vastu. Keskit veel kohal pole, aga sildil saab lugeda, et üritus vanadekodu territooriumil. Polnud see parvepoiss ka teab mis esimeses nooruses .. Ja keda tema noorteks tüdrukutest peab.. Igaks juhuks kiirendasin sammu.. Siia paigale jäämine võib endaga ettearvestamata energiakulusi kaasa tuua.



Esimese tunni jooksul suutsin nii umbes kaks korda ära eksida... Vist .. Kui tekkis mõte esmese peatuse jäärele ja koti seljas viskasin - kerkis mu silme ette ootamatult tareke. Siin ma nüüd siis istun ja kirjutan neid ridu.. Kas eksinud või mitte - pole aimugi. Silte pole ... Inimesi pole näinud ammu.. mõni jälg.. needki ainult looma...


No comments:

Post a Comment