Marrakesh

Casablancas me enam midagi suuremat teha ei osanud - Tripadvisoris olid järgmisteks võimalikeks sihtpunktideks tramm ja ostukeskus - jätsime vahele. Meelitas meid rohkem Marrakeshis lubatud 27 kraadi ning saigi siis taas liigutud rongijaama ja teele. Seekord ei olnud enam tegemist uuema-aja kiirrongiga. Vaid sellise vanamoelise rongiga, kus inimesed oli kupeedesse ära paigutatud ja kiirus ka üksjagu madalam. Kuigi jah, mitte nii madal, kui  rongidel Eestis. Üle saja sai see päevinäinud rong probleemideta kätte. Ja nii me sõitsime - mõlemal pool teed kivikõrb ja mõned üksikud rohelised laigud. Meile arusaamatult oli ka see kivipõld enamasti läbi küntud. Või vähemasti oli miski sinna  triibud peale tõmmanud. See, kas ka päriselt sealt kividevahel kunagi ka midagi kasvas - see jäi meile mõistatuseks. Rongile kohaselt oli vähenenud ka rongipileti hind. 2h40min oli sõidupikkus Casablankast Marrakeshi ja hinda oli sellel sõidul vist umbes 13-14 Eurot.

Marrakesh võttis meid vastu laiade tänavate ja rahulikuma moega. Casablanca Medina kitsus ja räpasus oli vähemalt esmapilgul kadunud. Hiljem Marrakeshi lõputuid tänavaid kammides leidsime ma ka kohalikele suunatud turud ja kohalike alamkihi elamise üles ja saime aru, et tõenäoliselt on kõigis nähtud Maroko linnades olemas kõik erinevad küljed. Linnad erinesid meie jaoks peamiselt selles, kus meie enamuse oma ajast veetsime. Tangieris rikkamas mereääres; Casablancas eelkõige kohalikele mõeldud Medina turul ja sellega piirnevatel tänavatel; Siin Marrakeshis on ka turg - aga selle esimene ots on viisakam ja selgelt suunatud turistile, mis tekitas linnast ka puhtama mulje. Laiemad tänavad turistipiirkondades jätavad linnast üsna viisaka ja puhta esmamulje. Hiljem kohalikkudele suunatud lettideni jõudes nägime ka tegeliku elu poolt, mis niiväga Casablancast enam ei erinenud - aga meie mällu jääb ikkagi linn ilusama ja puhtamana koos lisadega, mis ainult lisavad mitmekülgsust. Uutes luksusliku elamise ja viietärni hotellidega linnaosas ei tekkinud enam mingit Aarika tunnet. Ka keskmise Euroopa linna jaoks oli see kõik liiga lihvitud.

Reisikaaslase tõbi on võtnud teistsuguse vormi. Enam ei ole kõhuprobleeme, aga on jäänud külmetusele viitavad mured. Igaks juhuks tõmbame oma plaanidest maha pikad reisid kõrbega tutvumiseks. Vaatame kohalikke parke, ja kooservame tänavatel. Maroko üheks suurimaks vaatamisväärsuseks Tripadvisori hinnangul on park "Jardin Majorelle". Tegemist on üsna rahvarohke väikese parigiga kusagil kesklinnas kus paar tiiki ja mõned puud. Lisaks Yves Saint Laurenti memoriaal, või siis üks sammas. 11 EUR-i sellise sisutühja elamuse eest on selgelt palju. Pealegi me kohtasime oma rännakutel vähemalt kolme parki, mis jätsid ilusama ja terviklikuma ja ka vähem ülerahvastatud mulje. Jardin Majorelle peamiseks heaks küljeks oli see, et selle sai 10 minutiga tervenisti läbi kõnnitud ja sai minna otsima paremaid kohti.

Öine turg on hoopis elavam. Kohalik Eino Baskin teeb nalja ring rahvast ringis ümber kuulamas. Kõikjal mängivad pillid. Keegi tahab sult sente kuulamise eest.. Värske mahla müüjad on muutunud agresiivsemaks. Tohutu järjekord kaarikutest, kes on sind igahetk valmis sõitma viima. Katusesöögikohad, kus saad toitu ja teed.

Ja kusagilt on kokku tulnud siiani üsna hõredalt asutatud turule päris palju rahvast ja turiste. Elu käib, äri käib...  Medina turul sai siis ka seekordne juuksuriskäik tehtud ja samal ajal habegi sirgemaks aetud. Seda küll juba päeval. Väikest kasvu noormees rõõmsalt tegutses ja ajas hinda ikka kõrgemale - aga saime seekord sõbralikult kokkuleppele.

Kas lastega tasub Marrakeshi tulla? Merd ei ole - see on puudus. Me oleme näinud siin üllatavalt vähe lapsi. Isegi kohalike omad kusagile ära peidetud, kuigi statistika räägib kiirest rahvastiku juurekasvust. Ka turul on lastekaubad üsna nõrgalt esindatud. Mõnes üksikus söögikohas hakkavad silma laste menüüd. Aga miks mitte.. Siis küll peaks võtma võimalikult kobeda hotelli - nagu me viimasel õhtul. Siin on tundub, et on ka vesi soojendatud. Ja 27 kraadiga baseini ääres tegutseda - võiks ju talvel päris mugav olla...

Maarakesh paistab kaardil olevat linnake jõe ääres. Läksime ka siis meie huvi pärast seda jõge vaatama: